Stejně tak jako při koupi nového vozu porovnáváte, jaké má vybavení, tak podobně byste měli přistupovat i k výběru realitní kanceláře. Pokud se setkáte s nízkou provizí, může to být známka toho, že by si makléř mohl po čase doúčtovat další poplatky (inzerce, topování internetové inzerce, právní služby, úschova peněz, poplatky na úřadech...).
Dobrý realitní makléř se většinou zájemci o nemovitost skutečně vyplatí. Může s prodávajícím ujednat lepší kupní cenu, protože ne vždy cena odpovídá realitě. Kvalitní makléři umí používat správnou obchodní strategii a vyjednávat. Ze zkušeností dobře ví, kdy přistoupit na snížení ceny, a kdy se naopak vyplatí počkat na vhodného zájemce a nepodlehnout nátlaku kupujících. Slušná realitní kancelář nabízí své služby pro prodávajícího zcela ZDARMA, a to i v momentě, kdy se nepodaří nemovitost prodat v předem domluveném čase.
Výhradní smlouva je pro makléře mnohem větší motivací. Pokud uzavřete nevýhradní smlouvu, nemůžete od makléře čekat, že bude dělat vše na maximum. Pokud makléř bude vědět, že nemovitost prodává pouze on, bude více motivován a nebude se muset bát, že by došlo ke komplikacím. Tyto komplikace mohou nastat v případě, že by nemovitost prodal někdo jiný před ním, ale on by měl vážné zájemce a s nimi i podepsanou rezervační smlouvu. Doporučujeme výhradní smlouvu uzavírat na kratší dobu, například na dobu 3 měsíců. Vyzkoušíte si tak realitního makléře a jeho schopnosti a zjistíte, zda jste si vybrali správně. V případě, že s makléřem neuzavřete smlouvu žádnou, může to být známka toho, že makléř nemá certifikaci a dopouští se tak protiprávního jednání a hrozí mu pokuta.
Každý umí něco, mechanik opravit auto, instalatér umyvadlo a realitní makléř umí prodat nebo pronajmout nemovitost. Prodej nemovitosti ale obnáší mnoho právních úkonů, o které se právě makléř postará. Vše potřebné okolo prodeje zařídí a sežene. Už jen samotná prvotní prezentace a inzerce na různých internetových stránkách je velice důležitá. Makléři jsou vybaveni kvalitními fotoaparáty a vědí, jak nemovitost nafotit, aby fotografie co nejvíce odpovídaly realitě. Foťák má v dnešní době na mobilním telefonu téměř každý, ale profesionální fotografie jsou určitě lepší. Realitní kancelář má důkladně promyšlený marketingový plán, který jistě vede k úspěšnému prodeji. Makléři mají kontakty na specialisty ve všech odvětvích, které jsou při prodeji nemovitosti k užitku. Jedná se o právníky, finanční specialisty, kteří vám pomohou s financováním, nebo úřady.